aug 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 sep 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 okt 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 nov 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 dets 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 jaan 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 veeb 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 mär 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
     
    TABAMATA IME

    Tabamata ime

    Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia lavakunstikooli ja Theatrumi koostöölavastus Eduard Vilde 1912. aastal kirjutatud näidendi põhjal.

    ESIETENDUSED 24. JA 25. NOVEMBER 2020

    Autor Eduard Vilde
    Lavastaja, XXX lennu juhendaja  Lembit Peterson
    Abiõppejõud/konsultant Indrek Sammul
    Lavastaja assistendid Erik Richard Salumäe (lavastaja õppesuuna üliõpilane) ja Roos Lisette Parmas (dramaturgi õppesuuna üliõpilane)
    Stsenograaf Ott Kangur
    Kostüümikunstnik Kätlin Kangur
    Valguskunstnik Helvin Kaljula
    Helikunstnik Matis Leima

    Produtsendid Rea Rannu-Ideon ja Egle Anton

     

    Lavastust mängitakse kahes koosseisus.
    Igal etendusel on laval kõik EMTA lavakunstikooli XXX lennu üliõpilased.

    Etendus on neljas vaatuses ning kestab 4, 5 tundi.

    I koosseis  19.06
    Leo Saalep – Jaan Tristan Kolberg
    Lilli Ellert – Maria Teresa Kalmet
    Eeva Marland – Margaret Sarv
    Salme Pedak – Maarja Mõts
    Gustav Laurits – Hardo Adamson
    Paula Laurits – Marta Aliide Jakovski
    Juta – Tuuli Maarja Põldma
    Juuli – Roos Lisette Parmas
    Kõrend – Kalju-Karl Kivi
    Doktor Vaik – Karel Käos
    Advokaat Kurg – Alden Kirss
    Magnus Kull – Mark Erik Savi
    Organist Heinmann – Jass Kalev Mäe 
    Episoodilistes rollides – teised XXX lennu üliõpilased, külalistena teevad kaasa Paul Koff ja Sander Koff

    II koosseis 20.06
    Leo Saalep – Hardi Möller
    Lilli Ellert – Tuuli  Maarja Põldma
    Eeva Marland – Maria Ehrenberg
    Salme Pedak – Maarja Mõts
    Gustav Laurits – Erik Richard Salumäe
    Paula Laurits – Merlin Kivi
    Juta – Maria Liive
    Juuli – Elo Tuule Järv
    Kõrend – Mark Erik Savi
    Doktor Vaik – Hardo Adamson
    Advokaat Kurg – Karel Käos
    Magnus Kull – Alden Kirss
    Organist Heinmann – Jass Kalev Mäe
    Episoodilistes rollides – teised XXX lennu üliõpilased, külalistena teevad kaasa Paul Koff ja Sander Koff

    Lavastaja ja XXX lennu juhendaja Lembit Peterson:

    Mis on ime? Kuidas saab teoks ime sünd kunstis?

    Vilde on oma draamateoses tabanud möödunud sajandi alguse vaimu, Eesti tolleaegse kultuuri- ja haridusseltskonna pürgimusi, ideaale ja ideaalitust. Eriliselt äratasid tema tähelepanu esilekerkinud kunstidesperaadod ja nende tunnustuseotsingud Euroopas. Näis, nagu oleks Eesti kunstniku väärtus sõltuv laias maailmas pälvitud kiitusest. Kes ja mis määrab aga kunsti tõelise väärtuse?

    Millised on suure kunsti tekke eeldused: kas selleks piisab tööst ja enesepiitsutusest, vaimu, hinge ja keha piinamisest usu nimel? On kunstiime vastus meie sihikindlale tegutsemisele või jumalik and, mis võib osaks saada kellele tahes? Sõltub see inimsuhetest, nende korrastatusest, kunstniku ja kunstist osasaajate vooruslikkusest või pahelisusest? Millised on kunstniku eesmärgid, millised neist tõeprooviga väärtuslikud? Kes on võimeline kunstiimet ära tundma ja kui palju sõltub see hindajast?

    Ja üldse: mis on ime? Miks teda igatseda – mida või keda see meile avab? Kas imed sünnivad või oleme kõik ise ilutegijad, ise imetegijad?

    Hea kunst oskab neid küsimusi teravalt ja täpselt esitada. See loob eelduse, et koos kunstnikega hakkab vastust otsima ja leidma vaataja. Seda püüamegi oma „Tabamata ime” stuudiumis teha. Vilde näidend pakub rikkalikke võimalusi Eesti ühiskonna, mentaliteedi, seisundi analüüsiks – ja seda ehk 110 aasta lõikes. Võimaldab luua eredaid karaktereid, lahti mängida haaravaid sündmusi, suhteid. Ja mis peamine: mõtestada enda jaoks elu ja kunsti olemust, nende keerukalt põimunud vahekorda, leida omad vastused näidendis tõstatatud suurtele teemadele. Leian, et see on eriti oluline noortele teatritegijatele nende loometee alguses.