juuli 31 aug 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 sep 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 okt 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 nov 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 dets 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 jaan 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 veeb 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 mär 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
     
    Sten Lassmann "Non plus ultra" Klaverikontsert
    Non Plus Ultra

    Sten Lassmann, klaver

     

    Kava:

    Bach – „Kromaatiline fantaasia ja fuuga“ BWV 903

    Brahms – Variatsioonid Paganini teemale op. 35, I ja II vihik

    Beethoven – Variatsioonid Diabelli teemale op. 120

     

    Tuntud pianist ja festivali KLAVER kunstiline juht Sten Lassmann toob kuulajateni mastaapse soolokava, kus kõik teosed on omal viisil äärmuslikult nõudlikud ning tähistavad muusikalise sisu või mängutehniliste nõudmiste ülimat piiri.

    Barokiajastu improvisatoorse klahvpillifantaasia tuntuim näide, ekspressiivse harmoonia ning tundelise väljenduslaadiga Kromaatiline fantaasia ja fuuga oli paljude suurte romantikute, sealhulgas ka Mendelssohni, Liszti ja Brahmsi kontsertrepertuaaris aukohal ning on läbi aegade olnud klaveriõhtu tüüpiliseimaks avanumbriks.

     

    Pianistide seas kurikuulus „Brahms-Paganini“, täispealkirjaga Etüüdid klaverile: variatsioonid Paganini teemale, on üks klaveriliteratuuri legendaarsemaid teoseid. Need kaks vihikut variatsioone kodifitseerisid pianistliku virtuoossuse kõige riukalikumad võtted ühte romantiliselt pulbitsevasse tervikusse, mille ettekanne nõuab ühe kriitiku hinnangul pianistilt „terasest sõrmi, põlevast laavast südant ning lõvi julgust.“

     

    Beethoveni hilise loomeperioodi teosed – viimased klaverisonaadid ja keelpillikvartetid, 9. sümfoonia, Missa Solemnis ja Diabelli-variatsioonid – viisid euroopaliku muusikakunsti enneolematutesse ja senini ületamatutesse kõrgustesse, põimides kokku hegelliku filosoofia, goetheliku poeesia ning modernistlikult abstraktse kompositsioonitehnika. 33 variatsiooni Diabelli valsile on üks ulatuslikumaid teoseid tavarepertuaaris, kestes umbes tund aega, ning pakub kuulajaile võrreldamatu võimaluse siseneda geniaalseima looja muusikalisesse mikrokosmosesse.