Mai 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 juuni 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 juuli 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 aug 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 sep 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 okt 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 nov 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 dets 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
    Piletiinfo
    Piletid saadaval Fientas ja enne algust kohapeal
     
    Tallinna Barokkorkester & Andrew Lawrence-King: „In principio. Alguses“
    „In principio. Alguses“: Eesti barokk 17. ja 21. sajandist

    Laval Tallinna Barokkorkester, kapellmeister Andrew Lawrence-King ja solistid.

    Kes on helilooja? Täna vist see, kes end pühendanud kompositsiooniõpinguile ja kellel on ette näidata vastavasisuline diplom. Konkurentsis läbilöömiseks tuleb aga kindlasti leida päris oma stiil. Kirjutada nagu Mozart oleks ju labane. Mida rohkem aga ajas tagasi vaatame, seda enam märkame, et piirid pillimängija ja helilooja vahel on õhkõrnad ja muusikat võidi rahumeeli ühes stiilis kirjutada pea sajandeid. Viiulivirtuoos Corelli oli kuue oopusenumbriga kõike muud kui helilooja. Õigupoolest ju ootame ka tänapäeva pillimängijatelt improviseerimisoskust ja saatepillide mängijad lahendavad justkui pidevalt harmooniaülesandeid – kirjas oli ju vaid bassiliin. No aga see stiili värk!

    Meile meeldib rääkida Eesti muusika rikkast ajaloost. Johann Valentin Meder meenub esimesena. Ta ei peljanud kirjutada nagu Buxtehude ja pilli mängis ta samuti – oli lausa koolmeister. Muidugi on ta meie helilooja, kuigi ka sakslased ja lätlased teda omaks peavad. Et aga hilisematel aegadel ei tuleks sarnaseid arusaamatusi, siis tasuks õige kohe Tallinna Barokkorkestri kapellmeistrit, Andrew Lawrence-Kingi päris omaks pidada. Mida tema ei pelga, selgub kontserdil. Igal juhul oleme priviligeeritud, et Eesti muusikas võib leida mitmeid sajandeid lahutavate muusikute inimliku ja elujaatava ühisosa.

    Piletid on saadaval Fientas ja enne algust kohapeal.

    Kontsert toimub Tallinna Barokkorkestri ja Tallinna Filharmoonia koostöös
    Kuva kaardil