Mai 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 juuni 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 juuli 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 aug 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 sep 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 okt 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 nov 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 dets 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
     
    Ooperite duell. Koomikute taplus
    Nov 13, 2024
    Nov 14, 2024
    Nov 15, 2024

    K 13. november 19.00 Pärnu kontserdimaja

    N 14. november 19.00 Estonia kontserdisaal

    R 15. november 19.00 Vanemuise kontserdimaja

     

    Ooperite duell. Koomikute taplus  

    Hortus Musicus 

    Vahetekstid: Tõnu Oja (Eesti Draamateater) 

    Kavas:  

    Rameau, Monteverdi, Pergolesi, Lully, Vivaldi  

    Ooper sündis Itaalias ning itaalia ooperi stiil domineeris pea terves Euroopas juba barokiajast alates. Kõik olid huvitatud itaalia heliloojatest-muusikutest ning eriti lauljatest. Superstaaridest primadonnad ja kastraadid liikusid riigist riiki, õukonnast õukonda, ühest ooperiteatrist teise. Kõige südikamat vastupanu itaalia stiilis muusikateatri pealetungile osutas Pariis. See oli suisa poliitiline ja kultuuripatriootiline vastuseis. 18. sajandi keskel vallandas Pergolesi ooperi „Teenijanna-käskijanna“ ettekanne Pariisis leppimatu sõja prantsuse ja itaalia ooperistiili pooldajate vahel ning selles sõjas tuli valida pool. 

    Kuva kaardil