Mai 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 juuni 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 juuli 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 aug 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 sep 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 okt 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 nov 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 dets 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
    Piletiinfo
    Tasuta
     
    Olga Tobreluts "Uus mütoloogia"
    Eesti juurtega kunstnik, kes elanud nii Venemaal kui Euroopas, toob näitusele kümneosalise maali, videoinstallatsiooni ning teised tööd mõjuvatel suurtel lõuenditel.
    Olga Tobreluts on Eesti juurtega kunstnik, kes on sündinud 1970. aastal Leningradis, kuid elab nüüd Ungaris. Ta on rahvusvaheliselt tunnustatud multidistsiplinaarne kunstnik tegeledes maalikunsti, fotograafia, video ja skulptuuriga. Olga Tobrelutsu peetakse Venemaal digitaalse kunsti valdkonna pioneeriks. Tema loomingut määratleb neoakademism. Tema professionaalsus hõlmab erinevaid kunstivaldkondi juhtides oma loominguga tähelepanu lihtsate motiivide mitmetahulisusele antiigist tänapäevani välja. Ta kuulub Peterburi legendaarsesse kunstirühmitusse Uus Akadeemia.

    Näituse "Uus mütoloogia" kohta kirjutab Olga Tobreluts nii: "Müüdiloome on kunstniku üheks põhiliseks eesmärgiks. Kohates argielus igapäevaseid sündmusi, analüüsin ma ja võrdlen juba kujunenud ajaloolisi kujusid, mõeldes välja uusi vorme. Viimasel kümnendil haaras mind ohjeldamatu ja seletamatu energia, mis sünnitas lahingute kujundeid teadvuses. Pinges kehad, pingutusest krambis lihased, ületamatu ületamine. Mulle kangastusid heitlused, surmad, kaotused ja varingud. Miski ei tõotanud tragöödiat, kuid ma ei suutnud lõpetada pinges kehade ja surevate noormeeste maalimist. See oli kui lummus, kui hirmus ja piinav unenägu ning väljapääsuks oli vaid maalimine ja need maalid paraku šokeerisid vaatajat.

    Kui juhtus 24. veebruari tragöödia, sain ma aru, et mu seni tehtud maalid on justkui ennustused, tulevikusündmuste ettekuulutused. Nende kuude jooksul, mil Ukrainas toimusid need traagilised sündmused, ma lõin kümnest osast koosneva põhimaali „Harmageddon“. Ma tahtsin pidada dialoogi Picasso „Guernicaga“, sest just tema tundus mulle kõige lähedamal sellele, mis toimus mu silme ees just praegu. Samuti lisasin ma sellesse dialoogi Hendrick Goltzius’e 1588. aastal tehtud figuurid. Ta oli teinud oma joonised reaktsioonina hispaania Võitmatu Armaada hukule Gravelines’i lahingus meresõjakäigu ajal Inglismaa vastu. „Harmageddon“ on pigem figuratiivne piltmõistatus, šifreeritud tekst täna asetleidvast košmaarist ja õudusest ning selle lõpust. See on lõpumaal tsüklist „Lahingud ja võitlused“, mille kallal olin töötanud palju aastaid. Paraku ei õnnestunud paljusid maale näitusele tuua, kuna erakogujad ei tahtnud neid käest anda isegi ajutiselt, seetõttu näeb neid vaid kataloogist."

    Kuraatorid Reet Mark ja Erkki Juhandi.