Mai 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 juuni 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 juuli 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 aug 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 sep 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 okt 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 nov 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 dets 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
     
    Klaveritrio Sempre musica. Haydn, Brahms, Pärt.
    Kavas:
    Joseph Haydn – Klaveritrio G-duur, Hob XV:25
    Arvo Pärt – „Mozart-Adagio“
    Johannes Brahms – Klaveritrio C-moll, op. 101
    Johannes Brahms – „Ungari tantsud“ nr 2, nr 5, nr 6, arranžeeritud klaveritriole
     
    Klaveritrio Semper Musica (Läti) toob Pärnu kuulajate ette särava kammermuusikakava.
     
     Kontserdi algul kõlab üks Joseph Haydni kuulsamaid kammermuusikateoseid – klaveritrio G-duur, mille viimane osa on kirjutatud ungari stiilis. Haydn veetis suurema osa oma loomeperioodist Ungaris, kus ta kuulas sageli roma ja ungari rahvamuusikat. Haydn põimis oma teostesse sageli rahvuslikke elemente. See trio on selle kõige märkimisväärsem näide. Viimase osa efektsust rõhutavad eriti esimesed kaks õrna osa.
     
    Edasi liigume 20. sajandisse. Arvo Pärdi „Mozart-Adagio“ on kirjutatud viiuldaja Oleg Kagani mälestuseks. Kagan armastas Mozarti muusikat väga. Pärt põimis oma sõbra mälestuse muusikasse, võttes aluseks ühe noore Mozarti klaverisonaatide kõige liigutavamatest osadest („Adagio“ sonaadist F-duur, K280). Mozarti stiil ja Pärdi tintinnabuli on siin tasakaalus – 18. ja 20. sajand saavad mõttes üheks.
     
    Johannes Brahmsi klaveritriot C-moll, op. 101, peetakse õigustatult selle žanri 19. sajandi lõpus toimunud arengu tõeliseks tippteoseks. Brahms komponeeris oma viimase trio 1886. aasta suvel, oma võimete tipus, mil ta lõi hämmastava hulga teoseid, mille hulka kuulusid ka tšellosonaat, kaks viiulisonaati ja mitu laulu. Trio on olemuselt väga lühike, aga samas sisu poolest väga rikkalik.
     
    Kontserdi lõpus tulevad ettekandele Brahmsi kolm kuulsat „Ungari tantsu“, mis on arranžeeritud klaveritriole.